VU Medicinos fakulteto tyrėjų komanda. Iš kairės: Paulius Uksas, dr. Renata Juknevičienė, prof. dr. Pranas Šerpytis, Beatričė Raščiūtė, Aleksandras Briedis / Asm archyvo nuotr.
Vilniaus universitetas, bendradarbiaudamas su partneriais iš Lenkijos, Prancūzijos ir Lietuvos, įgyvendina unikalų „Erasmus+“ bendradarbiavimo partnerysčių (KA220) projektą „Skubiosios medicinos įgūdžių gerinimas naudojant virtualios realybės politraumos scenarijus (angl. MedEd PolyTrauma VR: Increasing quality of emergency medicine education through polytrauma virtual reality training)“, kurio tikslas – pagerinti medicinos studentų klinikinių įgūdžių kokybę, simuliuojant politraumos situacijas bei suteikti dėstytojams papildomą įrankį gydytojų ruošime. Projekto trukmė 2024 – 2026 m.
Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto tyrėjų komanda, vadovaujama profesoriaus dr. Prano Šerpyčio, į projektą atneša ne tik gilias teorines žinias, bet ir praktinę patirtį, kuri užtikrins, kad virtualios realybės (VR) mokymo priemonės bus ne tik inovatyvios, bet ir tiesiogiai pritaikomos realioje medicinos praktikoje. Aukščiausio lygio skubiosios medicinos gydytojai, dr. Renata Juknevičienė, Paulius Uksas ir Aleksandras Briedis kartu su gydytoja rezidente Beatriče Raščiūte, ne tik prisidės prie mokymo turinio kūrimo, bet ir aktyviai dalyvaus projekto testavime bei adaptacinėje praktikoje, užtikrindami, kad sukurtos priemonės būtų pritaikytos realiems medicinos iššūkiams.
Projekto partnerių pirmojo susitikimo metu, įvykusio š. m. spalio mėn., konsorciumo nariai pristatė būsimas veiklas, leisiančias sukurti ir įdiegti virtualios realybės (VR) mokymo įrankius, skirtus sudėtingų klinikinių situacijų valdymui, susijusių su daugybines traumas patyrusiais pacientais. Anot projekto mokslininkų, šis inovatyvus sprendimas ne tik pagerins studentų klinikinius įgūdžius ir sprendimų priėmimo gebėjimus, bet ir sudarys sąlygas saugiai klysti bei mokytis iš savo klaidų, nesukeliant rizikos pacientams. Virtuali realybė taps esminiu įrankiu, leidžiančiu studentams interaktyviai ir realistiškai spręsti kritines situacijas, suteikiant galimybę išmokti reaguoti į iššūkius, kurie dažnai yra sunkiai atkartojami tradiciniuose mokymo scenarijuose.
„Šiame projekte stengsimės paruošti studentus pagal europinį geros praktikos mokymo standartą. Programa bus aprobuota Prancūzijos Franche-Comté universitete ir Lenkijos Varmijos Mozūrų universitete, Olštyne. Projekto dėka turėtų pagerėti medicinos studentų klinikinių įgūdžių kokybė, simuliuojant politraumos situacijas, o dėstytojams bus paruoštas tarptautinis mokymo standartas, kuris prisidės prie tolimesnio akademinio ir mokslinio bendradarbiavimo“, – projekto lūkesčius komentavo VU tyrėjų komandos vadovas prof. dr. Pranas Šerpytis.
Tikimasi, kad projektas prisidės prie tarptautinio konkurencingumo didinimo sveikatos priežiūros įstaigų mokymo programose, skatins VR technologijų taikymą medicinos mokyme ir taps svarbiu žingsniu transformuojant ateities medicinos mokymą.
Pasak VU Medicinos fakulteto mokslininkų, projekto sėkmė priklauso nuo glaudžios partnerystės tarp įvairių šalių specialistų. Toks bendradarbiavimas leidžia keistis gerąja praktika, sukurti tarptautiniu mastu pripažintus mokymo metodus bei užtikrinti, kad sukurtos priemonės bus pritaikytos įvairiose kultūrinėse ir edukacinėse aplinkose. Tokiu būdu bus galima užtikrinti priemonių veiksmingumą ir jų pritaikomumą globaliu mastu.
Projekto partneriai:
- Vilniaus universitetas (koordinuojanti institucija)
- Varmijos Mozūrų universitetas Olštyne, Lenkijoje (lenk. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
- Franche-Comté universitetas Bezansone, Prancūzijoje (pranc. Université de Franche-Comté)
- Inovatyvių virtualios realybės technologijų kūrėjai UAB „Gluk Media“ Lietuvoje
Projektas yra finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis (Erasmus+ programa, Veiksmo rūšis KA220-HED – Bendradarbiavimo partnerystė aukštojo mokslo srityje, Projekto Nr. 2024-1-LT01-KA220-HED-000248267).