VU Medicinos fakulteto delegacija AMEE 2024 konferencijoje. Iš kairės: doc. dr. Rūta Vosyliūtė, Jekaterina Bortkevič, doc. dr. Marija Jakubauskienė, prof. dr. Saulius Drukteinis, doc. dr. Laura Nedzinskienė, Delina Neidorf, asist. dr. Agnė Jakavonytė-Akstinienė / Asmeninio archyvo nuotr.
Rugpjūčio 24–28 d. Vilniaus universiteto (VU) Medicinos fakulteto atstovai dalyvavo Tarptautinės sveikatos priežiūros specialistų švietimo asociacijos (AMEE) konferencijoje Bazelyje, Šveicarijoje. AMEE konferencijos yra vienas svarbiausių kasmetinių renginių švietimo sveikatos mokslų srityje Europoje, pritraukiantis dėstytojus, studentus ir tyrėjus, universitetų, asociacijų, švietimo technologijų kompanijų, mokslo leidėjų ir kitų organizacijų atstovus.
Šių metų konferencijoje daugiausia dėmesio buvo skiriama turimų žinių pritaikymui praktikoje ir naujų žinių kūrimui, siekiant atliepti besimokančiųjų, pacientų ir visuomenės poreikius. Kaip ir kasmet konferencijoje buvo apžvelgiamos pagrindinės švietimo sveikatos mokslų srityje tendencijos. Šiemet tai – dirbtinio intelekto (DI) naudojimas sveikatos mokslų studijose, studentų į(si)traukimo į studijas būdai, studentų įvairovės ir lygybės aspektai.
Konferencijos dalyviai diskutavo, kaip DI gali palengvinti dėstytojų darbą rengiantis paskaitoms ir kitiems akademiniams užsiėmimams (pvz., rengiant paskaitų medžiagą, užduotis studentams) bei pabrėžė mokėjimo tinkamai naudoti DI technologiją svarbą. Konferencijoje plėtota į studentą orientuotų studijų tema, aptartos įvairios studentų įtraukimo į studijų procesą praktikos (pvz., studentų grįžtamasis ryšys, studentų įtraukimas į vertinimo strategijos formavimą). Išskirtinio konferencijos dalyvių dėmesio sulaukė ir šališkumo problematika. Tiek universitetuose, tiek medicinos praktikoje vis dažniau susiduriama su kitų šalių, kultūrų žmonėmis, todėl svarbu studentus iš anksto supažindinti su čia tema, mokyti nedaryti išankstinių prielaidų, vengti stereotipinio mąstymo.
Susitikimas su partneriais. Iš kairės: VU Medicinos fakulteto atstovai Delina Neidorf, doc. dr. Laura Nedzinskienė ir Jekaterina Bortkevič, ir Nick Turner, ABOSS atstovas / Asmeninio archyvo nuotr.
Dalyvavimas konferencijoje – taip pat ir galimybė užmegzti ryšius su kitų universitetų dėstytojais, tyrėjais, kompanijų ir kitų organizacijų atstovais, susipažinti su jų siūlomomis naujovėmis, taikomomis praktikomis, rasti partnerių Erasmus, Arqus ir kituose tinkluose, pasikviesti lektorių ir kt. Tęsiat bendradarbiavimą su VU Medicinos fakulteto partneriais, VU Medicinos fakulteto delegacija susitiko su AMBOSS atstovais.
Konferencijos metu įvairios kompanijos švietimo sveikatos mokslų srityje pristato švietimo technologijų naujoves, mokymo priemones, metodinę medžiagą ir kt. VU Medicinos fakulteto atstovai domėjosi tokiais įrankiais kaip AMBOSS, virtualūs pacientai, Anatomage 3D žmogaus anatomijos modelis, Scope (EMRLD Health) interaktyvūs klinikiniai atvejai, NBME studentų vertinimo ir mokymosi sprendimai, Elentra mokymosi platforma ir kt.
Organizacijų stendai AMEE 2024 konferencijoje / Asmeninio archyvo nuotr.
Konferencijoje susipažinta su kitų universitetų praktika edukacinių kompetencijų srityje. Daugelis universitetų skiria didelį dėmesį edukacinių kompetencijų tobulinimui, kuria interaktyvias dėstytojams skirtas erdves, kuriose pateikiama pagrindinė informacija apie dėstymą, metodologinė medžiaga. Taip pat didelis dėmesys skiriamas studentų minkštųjų kompetencijų vystymui. Vis daugiau kalbama apie ne tik apie dalykinių / profesinių, bet ir apie bendrųjų gebėjimų svarbą, kurie kartu turi sudaryti studento / dėstytojo gebėjimų visumą.