Šių metų pavasarį vyko Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto (VU MF) geriausio (-ios) dėstytojo (-os) kiekvienoje studijų programoje rinkimai. Fakulteto bakalauro, vientisųjų, magistrantūros ir anglų kalba studijų programų studentai buvo kviečiami dalyvauti apklausoje ir pateikti savo nuomonę, kuris iš dėstytojų turėtų būti išrinktas (-a) geriausiu (-ia).
Džiaugiamės šiųmetinio geriausio (-s) dėstytojo (-s) konkurso rezultatais ir kviečiame geriau pažinti nominuotus dėstytojus bei dėstytojas. Šį kartą kalbinome studijų programų anglų kalba dėstytojus (-as) – paprašėme jų pasidalinti įspūdžiais gavus įvertinimą, atskleisti, kas jiems patiems yra geras dėstytojas (-a), taip pat atsakyti į kiek suktą klausimą – o kas gi yra geras studentas?
Dėstytoja Vaida Baltrūnienė / MF archyvo nuotr.
Vaida Baltrūnienė (studentų išrinkta geriausia dėstytoja Medicinos studijų anglų k. programoje)
„Geriausios dėstytojos nominaciją priimu kaip pasitikėjimo ženklą bei paskatinimą tobulėti, gerinti dėstymo kokybę. Labai didžiuojuosi šiuo įvertinimu!“ – teigė Medicinos studijų programoje anglų k. dėstanti gydytoja neurologė Vaida Baltrūnienė. Anot jos, geras dėstytojas turi būti ne tik savo dalyko profesionalas, bet kartu ir – žmogiškas, prieinamas studentams, gebantis juos sudominti. „Didžiausią įtaką mano gyvenime padarė patologinės fiziologijos dėstytojai – doc. dr. Nijolė Janulevičiūtė ir doc. dr. Rimgaudas Kazakevičius. Tai – tikri eruditai, savo srities žinovai ir kartu tiesiog šilti žmonės, į kuriuos galima visuomet kreiptis pagalbos ar patarimo. Būdama studentė, į jų seminarus stengdavausi ateiti visuomet pasiruošusi, ir ne tiek dėl gero įvertinimo, kiek dėl to, kad man jie buvo tikri autoritetai, kurių pasitikėjimo manimi nuvilti nenorėjau. Tai buvo pirmoji katedra, kurioje į mus, trečio kurso studentus, buvo kreipiamasi „kolegos“. Profesionalumas, pagarba, nuoširdus rūpinimasis studentais buvo juntamas kiekvieno seminaro metu“, – prisiminimais dalinosi gydytoja. Paklausus dėstytojos, o kas jai yra geras studentas, ši atsakė: „Geras studentas yra smalsus, motyvuotas, aktyviai įsitraukiantis į veiklas užsiėmimų metu, taip pat – geranoriškas, nebijantis suklysti.“
Doc. dr. Saulius Drukteinis / MF archyvo nuotr.
Saulius Drukteinis (studentų išrinktas geriausiu dėstytoju Odontologijos studijų anglų k. programoje)
„Man labai smagu girdėti, kad studentai mato manyje nuoširdų pagalbininką, patarėją ir, galiausiai, draugą. Tai dar labiau įpareigoja, skatina ieškoti vis naujesnių, originalesnių, į kiekvieną studentą orientuotų bendravimo bei mokymo formų, leidžiančių ne tik pasiekti geriausią rezultatą, bet ir kuriančių šiltą, komfortabilią ir abiem pusėms priimtiną mokymosi-mokymo aplinką“, – teigė Odontologijos studijų anglų kalba programoje dėstantis gydytojas odontologas doc. dr. Saulius Drukteinis. Anot jo, gero dėstytojo misija yra padėti studentui „susirgti“ noro pažinti „liga“, o „susirgus“ – suteikti kuo daugiau pagalbos teisingo supratimo ir svarbiausių dalykų įsisavinimo kelyje. „Dėstytojas turi padėti studentui pasirinkti mokslu grįstus ir kartu optimalius bei inovatyvius informacijos šaltinius, suprasti kiekvieno studento gebėjimus, surasti būdus, kaip nukreipti studentą individualia, jam tinkamiausia mokymosi ir tobulėjimo kryptimi“, – pasakojo docentas. Anot jo, geras dėstytojas turi būti reiklus: „Pirmiausiai – reiklus sau, nuolat tobulėjantis, analizuojantis savo elgesį ir metodikas, besistengiantis elgtis korektiškai, žmogiškai. Tuomet – reiklus studentui, nepraleidžiantis pro pirštus matomų jo trūkumų, padedantis maksimaliai sumažinti juos. Galiausiai, geras dėstytojas turi būti humaniškas, jautrus, esant būtinybei, pasiruošęs pagelbėti studentui ne vien profesine, bet ir bendražmogiška prasme“, – teigė doc. dr. S. Drukteinis. Pasiteiravus, o kas gi yra geras studentas, dėstytojas atsakė: „Tai – jaunas žmogus, kuris siekia tapti puikiu savo profesijos atstovu, išsiugdyti įvairiausių kompetencijų, pažinti pasaulį pačia giliausia ir plačiausia prasme. Geras studentas taip pat suvokia, kad ne vien profesinės, bet ir bendražmogiškos savybės yra būtinos kiekvienam geram gydytojui. Geras studentas geba ne tik puikiai mokytis ar uoliai siekti užsibrėžto tikslo, bet ir turi kitų įvairių veiklų, yra socialiai aktyvus ir atsakingas. Galiausiai tai – nuoširdus, atjaučiantis ir tiesiog geras žmogus.“
Prof. Aidas Alaburda / MF archyvo nuotr.
Aidas Alaburda (studentų išrinktas geriausiu dėstytoju Sistemų biologijos studijų anglų k. programoje)
„Geriausio dėstytojo apdovanojimas – labai džiuginantis ir malonus įvertinimas. Esu dėkingas savo studentams už tai“, – sakė profesorius Aidas Alaburda, dėstantis Sistemų biologijos anglų kalba studijų programoje. Anot profesoriaus, viena iš šios studijų programos ypatybių – tai studentų turimų pagrindų skirtingumas. „Dėstymą, medžiagą, praktinius užsiėmimus tenka organizuoti taip, kad studentai iš tiesų galėtų suprasti dalyką. Studentams labai svarbu matyti, kad jiems pavyksta įveikti vis sudėtingesnes užduotis. Manau, tai labai motyvuoja. Didelė dalis studentų, ypač magistrantų, yra ne tik stipriai įsitraukę į studijas, bet ir dirbantys žmonės. Į užsiėmimus jie ateina būdami skirtingų nuotaikų, galbūt pavargę, todėl man, kaip dėstytojui, labai svarbu žiūrėti į tai supratingai. Gautas įvertinimas tik patvirtina, kad rasti bendrą kalbą su studentais vis tik pavyksta“, – pasakojo dėstytojas. Paklausus profesoriaus, o kas jos paties gyvenime buvo geras dėstytojas, šis atsakė: „Buvimas geru dėstytoju nėra vien tikslus dalyko medžiagos išdėstymas, bet ir tai, kaip yra bendraujama su studentais, su kolegomis, kaip bendrai organizuojama akademinė veikla. Man labai pasisekė, kad mano gyvenime tai buvo doktorantūros ir podoktorantūros studijų vadovai, kurie ne tik dalinosi savo žiniomis su manimi, bet ir įkvėpė asmeniniu pavyzdžiu.“ Pasak prof. Alaburdos, studento pasiekimai priklauso ne vien nuo jo paties, bet ir dėstytojo, tuo tarpu geras studentas, kaip ir geras dėstytojas, turi būti motyvuotas, įdedantis pastangų.