Sidebar

Naujausi įvykiai

Vilniaus universiteto Medicinos ir sveikatos mokslų Doktorantūros mokykla organizuoja nuotolinį seminarą „Mokslo dilema: (p)ūti ar ne(p)ūti“. Paskaitą skaitys ir diskusijas moderuos dr. Jonas Bunikis (Europos Mokslo taryba, Briuselis).

Renginio data ir laikas: 2024 m. birželio 03 d. 15:00 val.
Vieta ir pobūdis: nutolinis renginys vyks MS Teams aplinkoje.

Seminaro tikslas – ruošti pradedantįjį tyrėją ‘post-p<0.05 eros’ statistiko konsultacijai mokslinio tyrimo užuomazgoje. Seminaras supažindins su viena didžiausių grėsmių geram mokslui (angl. Good Science) – statistinio reikšmingumo interpretacija, sukėlusia ‘p<0.05’ epidemiją ir dažną jos pasekmę – kritinio mokslinio mąstymo stoką.

Seminaro tematika (anotacija pateikta žemiau) aktuali visai akademinei bendruomenei, ypač – medicinos ir sveikatos mokslų ir biologijos krypties doktorantams bei post- doktorantams ir kitiems mokslininkams. Visiems dalyviams bus išduodami pažymėjimai (sudalyvavus paskaitoje ir diskusijoje – 3 val. mokslinės praktinės programos

Seminaro programa:

15.00–17.00 val. – Dr. Jono Bunikio pranešimas „Mokslo dilema: (p)ūti ar ne(p)ūti“

17.00–18.00 val. – Diskusija-probleminių klausimų aptarimas.Doktorantams, įstojusiems 2017–2023 m., kurie registruosis dalyvauti šiame seminare, bus galimybė atlikti papildomas užduotis, todėl sumuojant seminaro ir „namų darbų“ laiką,bus suteikta 0,5 ECTS bendrųjų kompetencijų ugdymo kredito. Šiems dalyviams pastarojo trumpo kurso planas toks:

  • 2024 m. gegužės 16–23 d. seminaro šaltinių atranka, užduočių savarankiškam darbui sudarymas (atliks paskaitos ir seminaro moderatorius dr. J. Bunikis).
  • 2024 m. gegužės 24 d. literatūros šaltinių savarankiškam darbui pateikimas.
  • 2024 m. birželio 03 d. paskaita ir diskusijos, probleminių klausimų aptarimas.
  • 2024 m. birželio 03-05 d. individualių užduočių pateikimas seminaro moderatoriui.

Doktorantų, norinčių dalyvauti paskaitoje bei diskusijoje ir atlikti bendrųjų kompetencijų užduotis, registracija vyks iki gegužės 23 d., o doktorantų ir kitų dalyvių, kurie norėtų dalyvauti tik paskaitoje ir diskusijoje – iki 2024 m. gegužės 30 d.

Registracijos nuoroda. Užsiregistravusiems dalyviams bus atsiųsta nuoroda prisijungti MS Teams kanale.

---

Pranešimo „Mokslo dilema: (p)ūti ar ne(p)ūti“ anotacija (paruošė: dr. Jonas Bunikis)

2013 m. įtakingas The Economist žurnalas paviešino mokslo metodologijos problemą – atkartojamumo krizę (angl. Reproducibility Crisis). Straipsnyje Trouble at the lab (Bėda laboratorijoje) pripažinta, jog ¾ biomedicininių tyrimų yra nepatikimi. Jame cituojami autoritetai nurodo svarbią šios krizės priežastį – mokslininkų statistinio raštingumo stoką. Ši paskaita supažindins su kone didžiausia grėsme geram mokslui (angl. Good Science) – statistinio reikšmingumo ritualu, sukėlusiu ‘p<0.05’ epidemiją ir jos pasekmę – kritinio mokslinio mąstymo atrofiją. Ji įvardins šio intelektualinio klystkelio moksle priežastis, įskaitant tyrėjų nusižengimus logikai ir tyrimo rezultatų statistinei interpretacijai. Paskaita informuos apie mokslinės bendruomenės pastangas įveikti ‘p-priklausomybę’ nauja paradigma – ATOM – apgalvota statistine praktika, atsisakant ‘reikšminga-nereikšminga’ nuosprendžio. Šios paskaitos tikslas – ruošti pradedantįjį tyrėją ‘post-p<0.05 eros’ statistiko konsultacijai mokslinio tyrimo užuomazgoje. Todėl ji vengs statistikos teorinių-techninių detalių; jas klausytojai suras rekomenduojamuose šaltiniuose ir jų nuorodose.

 

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos Sutinku